Ik stel me even netjes voor. Wel zo netjes
Nick, 28 jaar ,kom uit het mooie Hengelo.
Loop denk ik al een 12 jaar mee in de tuningwereld. De "oudere" garde hier zal me wel kennen. Zo'n 5 showauto's gehad. Deze weer verkocht en de afgelopen 3 jaar eigenlijk rustig aan gedaan.
Rijd nu een Alfa Mito, maar het begon toch weer te kriebelen. Ik heb altijd al een Golf 2 willen hebben. Lang gezocht in NL en Duitsland. Veel rotte auto's gezien wat heel wat moest zijn op internet en aan de telefoon. Toch kwam ik haar tegen!
8 weken geleden heb ik een Golf 2 uit 1985 opgehaald uit Duitsland met origineel 58.000 km!
De kilometerstand is geheel aantoonbaar dmv facturen, scheckheft, toestand van de auto en de VW databank.
De auto is nog van de eerste eigenaar, uit 1924.
De laatste 8 jaar heeft de auto in een schuur gestaan (ook aantoonbaar).
Het oude duitse geld ligt zelfs nog in de auto.
Aan de auto zit geen roest, op 1 plekje na bij het raam.
6 weken geleden al een lading met originele delen bij de VW dealer besteld om hem zo origineel mogelijk weer te krijgen.
Natuurlijk eerst langs de RDW voor een NL kenteken.
Daarna heb ik een schroefset gekocht, dakrek, 7x15 AC Schnitzel velgen, 165/50R15 Nankang bandjes en nog een heleboel retro parts.....
In originele toestand:

Hier nog een foto van de velgen toen ik ze ophaalde:

Na 1,5e week elke avond en een weekend schuren, polijsten en spuiten:

Daarnaast heb ik dit ook nog gekocht en even snel gemonteerd een B-Kadett. Heb helaas geen foto ervan op mijn Golf.

Afgelopen weekend de hele zaterdag aan het werk geweest om alles te monteren en dit is het eindresultaat. De schroefset staat nu op z'n laagst, maar voor mij mag hij voor nog wel een cm of 3 lager. Op de foto's lijkt hij trouwens veel hoger dan in het echt.

Hier nog wat foto's van mijn oude auto's:
Dit was mijn Swift. Kw V3 eronder, Barracuda velgen e.d.

Dit was een ook oude auto van mij. Alleen motorisch getuned, toen was ik een beetje de optische tuning en de meetings beu.

Hier nog 2 foto's van mijn ex-Arosa met Steffan wielen:

Heb een tijdje bij Car Trend gewerkt en destijds waren de jappen helemaal in, dus heb me in 2004 een honda opgebouwd.

News