precious is dood

eigenlijk alleen mijn motorblok.
toen mijn olie-invoer stuk was gegaan begon mijn auto te tikken.
ik dacht eerst kleppen maar het was toch iets anders, namelijk mijn krukas die tegen mijn zuiger komt.
dus blok moet eruit voor revisie MAAR.....
omdat mijn blok toch eruit moet en ik namelijk boven de 300 a 350 pk wil gaan rijden, heb ik besloten om groot aan te pakken, het moet nu in een keer goed.
ik heb nu de 1.8 16v turbo GTX, dus ik dacht van, ik ga mijn auto nog unieke maken door een blok in te bouwen die heel erg moeilijk te krijgen is hier in nederland.
ik ga namelijk de 1.8 16v turbo GTR kopen.
ik heb met geluk eentje gevonden en die ga ik volgende week of over 2 weken ophalen.
hier wat info over de GTR blok;
Dit betreft het homoligatie-model van de group A van 1992. Hier zijn in totaal 2200 van geleverd als GTR , 300 als GTAE (Japanse graffelklasse) en een onbekend aantal rechtstreek aan de rallyeteams. Deze auto is een rechtstreekse afstammeling van de 323 GTX group N auto die succesvol in 1990 en 1991 vele overwinningen haalde. De totale productie van de GTX ligt rond de 5000. Naast tal van aanpassingen in het onderstel is het grootste verschil de BPD motor, deze is voorzien van een veel grotere turbo , aangepaste kop, natriumgevulde kleppen en sterkere drijfstangen en zuigers. De BPD motor kan met gemak 300pk leveren (ook met standaard fuel management) , immers de group A klasse was in 1992 begrenst op dit vermogen. Voorbeelden van BPD's die 2 bar draaien (Stock turbo) zijn er ook. De GTR is een zeer onbekende dus onbeminde auto.
de gtr kan makkellijk 400 pk aan, maar ik ga gwn met 300 a 350 pk's rijden.
blok wordt over 1 of 2 weken in gebouwd, dus fotos zien jullie binnenkort wel.
Groetjes Robert