Op de outsiderz hyve heb ik gister een aantal van mijn auto's gepost. Vond het er zo kaal uitzien

Misschien handiger om voor spuitwerk een nieuw topic te maken. Is overzichtelijker en makkelijker te vinden voor anderen die info zoeken ..
En met alle respect, maar zo vragen ''wat kost het'' kan ik niks mee.
Want: je wilt je auto overspuiten.Hebben we het dan over enkel de buitenkant ? Of binnen en buitenkant ?
Is de auto al gedemonteerd (deuren ,ramen, interieur etc).
Je hebt het over roest. Zijn dat kleine beginnende plekjes of vet verotte plekken waar een nieuw stuk in moet ?
Je zegt paars. Maar welke paars ? Je hebt paars van 600 euro per liter (bv flipflop / chameleon) en je hebt paars van 80 euro per liter (unikleuren).
Tsjah en zo kan ik nog ff doorgaan.
Je begrijpt nu dus wel dat er een boel factoren de prijs bepalen.
Ik stel altijd voor dat men eens met de auto langskomt. Is dat niet mogelijk omdat hij helemaal uitelkaar ligt dan kan ik eventueel bij je komen kijken. Mits niet te ver..
Om toch nog een prijs te noemen.. Ben momenteel aan het wachten tot iemand van de miniclub zijn carosserie brengt. Enkel de kale carosserie. Is zelf al tig maanden aan het restaureren en wilt dan motorruimte, koffer, interieur en deursponningen, en deuren, kap en klep strak gemaakt en gespoten in uni rood.
Ga ik doen voor hem voor 2000 euro.
Hoop er een 300 a 400 euro aan over te houden. Dus je begrijpt, materiaal is gruwelijk duur.
Maar, laat hij dit doen bij een officieel bedrijf (met zelfde kwaliteit overigens) is hij snel een 3500 a 4000 kwijt.
Het blijft veel geld, maar anders ben je nog veel duurder uit.
Mensen maken vaak ook verkeerde vergelijkingen en vinden dan een 'beun' duur. Maarja, als je bij mij helemaal uitlegt wat je gedaan wilt hebben, en je belt vervolgens een spuiterij op met de vraag wat overspuiten kost, kom je ongeveer op gelijke bedragen uit. Dan is een beun duur. Maar leg je vervolgens bij de spuiterij in detail uit wat je gedaan wilt hebben, dan sla je stijl achterover en sta je weer snel bij de beun.
Jammer dat ik deze discussie bijna dagelijks voer. Schijnt toch een boel onwetendheid te heersen wat spuitwerk betreft.
Heb je serieus interesse bel of mail dan eerst een paar spuiterijen zodat je een beeld hebt qua kosten. Zul je zien dat je bij mij altijd vet goedkoper uit bent. Ik reken ook geen uurloon van 80 euro. Sterker, ik reken geen uurloon en hoop gewoon wat over te houden. Ik doe het dan ook uit hobby / passie.
Maar, ben helemaal met jullie eens dat het veeeel geld blijft.
Ik ken trouwens bedrijven die voor 500 euri heel je auto schuren en spuiten, die zijn er ook. Maar of je daar als liefhebber je auto wilt brengen ??