De dag ervoor is iedereen hartstikke druk geweest, Joël en ik waren pas na 01.00 's nachts terug van het ophalen van de audio apparatuur van Vinnie.
Mijn dag begon ging verder om 04.00, douchen, spullen pakken en toen ben ik naar Joël gebracht door Niels (die sliep bij ons). Sharon en Merle gingen om 05.00 gelijk naar de verzamelplek.
Eenmaal bij Joël stonden zowel Joël als Fatih al klaar, we zijn in de bus gestapt en ook naar de Ikea gereden met de golf op de aanhanger. Daarna gelijk aan de heenreis begonnen samen met Alex, Gijs en Frieskip. Helaas was kieltje niet op tijd klaar om zich aan te sluiten met de Volvo.
De rest van de groep zou om 06.00 vertrekken.
Eenmaal aangekomen op Zandvoort ben ik gelijk begonnen met het klaarmaken van de charade. Deze moest voor de keuring ivm de Shoot Out. Terwijl ik op mijn papieren sta te wachten voor de keuring, hebben Gijs en Sharon nog de laatste dingen geregeld voor de charade, en de keuring kwam ik fluitend door. Er was alleen kort twijfel over de helm of deze was toe gestaan.
Het sprinten was voor mij nieuw. Bij het oprijden van het circuit werd ik tegen gehouden tot de baan vrij was, daarna in tegengestelde richting over het circuit om me in de tarzanbocht aan te sluiten in de opstelrij. Het moment dat ik aan de beurt was kwam steeds dichterbij, zenuwen gieren door mn lichaam, op zon circuit is wel anders dan bij ons op de meetings.

De eerste run reed ik iets van 16.27, de exacte tijd weet ik niet meer. Ik had gehoopt met de charade rond de 15.00 te zitten, maar dit was iets te positief.
Tot ongeveer 11.00 was de kwalificatie, hierin kon je onbeperkt runs maken om je beste tijd neer te zetten. Deze telde ook als eind uitslag voor de klasse waar ik in reed (D/SL, 15.00s en langzamer). Helaas was ik hier geen enkele keer sneller dan 16.00
Tijdens de kwalificatie nog wel gedoe gehad met de organisatie, de bumpers zouden los zitten. Maar na een kritische blik van de hoofd keurmeester mocht ik door.
Toen kwamen de brackets. De organisatie kwam naar je toe, en vroeg om mijn dial-in tijd. Dit is de tijd, waar je niet over heen mag gaan, terwijl je wel vol gas gaat. Het verschil met de dial-in met je tegenstander, is ook de voorsprong die je krijgt bij de start. Zo kan dus een langzame auto toch winnen van een snellere.
Als je de dial-in tijd overschrijdt, verlies je, tenzij de tegenstander een valse start maakt of ook sneller is dan zijn eigen dial-in, in dat geval word gekeken wie er het dichtstbij zijn of haar dial-in tijd reed.
Ik gaf 16.00s op, omdat ik nog geen enkele keer sneller was geweest, en de bracket (klasse SE) begon. De eerste run won ik, mijn tegenstander mocht de baan verlaten, en ik was door. Super blij zat ik in de charade! Sharon zat al sinds 09.00 op de tribune en hield me continue op de hoogte van mijn tijden.
De 2e race, was ik sneller dan 16.00s
Ik heb toen aan de official gevraagd of je deze tijd ook mag wijzigen, en volgens het regelement mag je deze dus 1x wijzigen, maximaal 1 tiende van een seconde. Omdat ik geen risico wou nemen, en toch dacht aan mijn snelle tijd, ging ik voor een dial-in van 15.95. Dit ging weer enkele races goed, en er waren nog 4 auto's over.
De honda waar ik tegen moest, zag ik even daarvoor raar voor de tarzanbocht staan, ik keek naar zijn dial-in en hij zou sneller moeten zijn dan mij. Dus, als ik won van hem, en niet sneller ging dan 15.95 was ik sowieso 3e geworden.
Mijn licht springt op groen, en ik geef gas, kort moment daarna zie ik de honda gaan achter me. Maar ... hij loopt niet in, blij dat ik ben knal ik door. Maar het voelde niet goed, ik ging te snel, kut, wat als ik sneller ga dan mijn dial-in? Dan lig ik er uit, op het laatste moment hou ik gas in (misschien is dit te horen op de film die nog komt), ik denk, ik zit wel safe.
Kom ik verder, helaas, ik had verloren en werd de baan afgestuurd. Wat ging er fout? Gelijk belde ik sharon; "Wat was mijn tijd?" ... "15.94, weer"... NEE! 1 honderste van een seconde te snel kost me een podiumplek, mijn gevoel had het juist, ik ging te snel....
Een hele ervaring rijker dus, en heb genoeg ideeën op gedaan om de charade strak aan de 15 sec te krijgen. Voor het idee, een 160pk sterke charade Gtti rijdt 14.56 met bijna dezelfde eindsnelheid.
Verder een super dag gehad, en veel mensen gesproken. De stand stond er netjes bij!
De rest van de foto's en filmpjes komen zsm, ook de foto's van Hondafreak plaats ik dan opnieuw.

News