Project Golf 2 GT naar 1.8 16v GTI KR ombouwen

Heb je een mooie auto en wil je iedereen op de hoogte houden van je project, open dan hier je eigen topic.

Project Golf 2 GT naar 1.8 16v GTI KR ombouwen

Berichtdoor cita » wo 27 okt 2010, 18:03

haloo mensen

ik ben cita met een golf 2 gt 1.8.
ik wil een kr blok inbouwen in mijn golfje.
De vraag is nou, wat moet ik allemaal veranderen aan mijn golfje.
Kwa de onderdelen.
Ik heb namelijk een kr blok gevonden, maar er ontbreekt een computer de ecu als goed is.
Voor de rest zit er steekassen versnellingsbak blok zelf kabel boom.
Ik wou weten kan ik dan met een normale gti 16v ecu gebruiken voor die blok eventueel.

Als mensen nog tips hebben, hoor ik het graag van julie:).

GR

Re: projectje golf 2 gt wil ik gti kr inbouwen

Berichtdoor Patrick » ma 01 nov 2010, 13:27

Je moet opletten op het bouwjaar.
Welk bouwjaar is jou auto?
Anders krijg je veel werk met de kabelboom, ik heb zon ombouw eerder gedaan.

En weet je zeker dat het een KR is?
Je hebt sowieso complete blok nodig (incl dynamo e.d.), uitlaatspruitstuk, kabelboom, ecu, onstekingsunit, stationair regelrelais (zit achter de middenconsole origineel).
En welke versnellingsbak gebruik je? Als je die ook van de KR gebruikt heb je ook andere aandrijfassen nodig.
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor cita » di 02 nov 2010, 09:15

Bouw jaar 1989. Ik heb gevraagd is een kr blok maar zonder computer. Heb ook gevraagd als ik zelf een computer vind, of het nut heeft met de kr blok eventeul. Heb gehoord dat je voor al met de code's moet oppassen van de computer.
Anders heb je een probleem met de blok. Dus ik ben nog aan het zoeken of ik een complete kan vinden. Dat zou wel fijn zijn. Of anders wacht ik nog ff als ik een goeie blok kan vinden:)

gr cita

Berichtdoor cita » wo 03 nov 2010, 10:01

Met cita

Heb een gti 16v gevonden met alles de bij. Moet ik alleen dan motor steun en de draagarms vervangen.
of moet ik nog wat meer vervangen. Weet niet zeker wat ik wel moet vervangen. Kan iemand miss wat uitleg geven.

alvast bedankt

GR cita

Berichtdoor Patrick » wo 03 nov 2010, 11:10

Weet wel een bedrijf dat de inbouw voor je kan doen, heb je er zelf geen omkijken na!

Maar, draagarmen hoef je niet te vervangen. Motor, versnellingsbak, flensen van de aandrijfassen, kabelboom (gaat leuk worden met jou bouwjaar, je moet weten of je oud of nieuw-type kabelboom er nu in hebt), stationair regel-relais, computer, luchtfilterbak, spinnekop incl leidingen naar de injectoren, tellerbak (niet verplicht, maar de 8v's lopen tot 7500 toeren en 220kmh, de 16v loopt tot 260kmh en 8000rpm), uitlaatspruitstuk, en niet vergeten, de brandstofpomp!!!! Je huidige pomp geeft te weinig druk, er is niets in de motor dat het controleert, hij zal er wel mee lopen, maar dan loopt hij te arm en loopt je blok naar de tering :)

En heb je nu stuurbekrachtiging? Dan moet je ook een blok vinden met de juiste steunen voor de stuurbekrachting, of deze bij de dealer bestellen :)

Ik heb zon ombouw eerder gedaan, dus weet wel wat er bij komt kijken.
Patrick
Clublid

Re: Project Golf 2 GT naar 1.8 16v GTI KR ombouwen

Berichtdoor Patrick » wo 03 nov 2010, 11:17

Waar zit nu het knopje van de waarschuwingslichten in je auto? Op de stuurkolom, of rechts in het dashboard in de buurt van de radio?
KR kabelbomen zijn altijd oud-type, tenzij ze zijn aangepast. Als jij je knopje van de waarschuwingslichten niet op je stuurkolom hebt zitten, heb je waarschijnlijk ook een oud-type kabelboom. En kan je de KR kabelboom er zo in klikken, hoef je niks voor te knippen/solderen, dat moet je sowieso nooit doen!

Verschillen tussen oud/nieuw type kabelboom zijn o.a. de zekeringkast (het belangrijkste), stekkers op de tellerbak, stekkers van de verlichting, en nog wat meer. Let er dus goed op voor je er aan begint!
Patrick
Clublid

Berichtdoor cita » za 06 nov 2010, 17:23

Uhm ik weet niet of ik oude of nieuwe type kabel boom heb. Nee heb nog geen stuurbekrachtiging.:D
dats wel jammer jaa, heb de waarschuwings knopje bij de radio in de buurt zitten.

zozo dats nog een opbouw van een blok :D. Is niet makkelijk dus om een blok tevervangen.
Dan weet ik genoeg waar ik als eerst moet kijken voor dat ik een blok keuze maak.
Heb ook een 260 teller in mij auto.
Moet ik dan gti brandstofpomp, halen toch.

Dan weet ik voldoende over vervangen van een blok:D dats nog een werkje haha.

bedankt patrick voor je info.

kan ik gewoon beste blok vinden met alles alles de bij toch.
tenzij ik somige dingen moet vinden of zoo.

gr cita

Berichtdoor kendyman » vr 19 nov 2010, 21:09

ik zou eerst goed na denken voordat je eraan begint!
het is super veel werk en je hebt meer nodig dan je denkt!
ik heb laats een ombouw gedaan in een cabrio dacht ook dat ik alles compleet had maar dus mooi niet!!

ik raad aan zoek een hele auto!
weet je zeker dat je alles hebt heb je alleen een risico dat je slijtage delen nieuw moet hebben maar dan heb je gegevens en onderdeelnummers
Afbeelding
kendyman
Clublid

Berichtdoor cita » ma 29 nov 2010, 18:23

jaah klopt gewoon zo kan en klare auto of zoo.
of een sloop auto met een goeie blok de in voor een mooie prijs en dan alles overzetten naar de mijne toch.:D

Keer terug naar Projecten

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht