Project Alfa Romeo 156

Heb je een mooie auto en wil je iedereen op de hoogte houden van je project, open dan hier je eigen topic.

Re: Project Alfa Romeo 156

Berichtdoor Streetfighter » di 08 jun 2010, 10:27

Ziet er netjes uit.Als je blanke lak over dit carbonfolie spuit krijg je een 3D effect en lijkt helemaal echt carbon. ;)
Streetfighter

Berichtdoor Thunder » di 08 jun 2010, 13:59

Dat is ook zeker de bedoeling, maar dan moet de folie wel helemaal strak zijn en blijven. Zodra we dat voor elkaar hebben, wordt hij zeker afgelakt.
Het gedonder begint weer!
Thunder
Clublid

Berichtdoor Sharon » di 08 jun 2010, 14:55

Netjes hoor! Sticker is ook erg leuk haha..
Liefsz Sharon..
Afbeelding Afbeelding
R.i.P. Charade 1.6 16v, NEW RIDE VW GOLF 2 GTI WOLFSBURG EDITION
Sharon
Clublid

Berichtdoor Thunder » ma 28 jun 2010, 08:50

Van het weekend besloten dat de customkap het veld gaat ruimen binnen afzienbare termijn. De folie blijft niet lekker zitten vanwege alle hoeken en gaten.

Ik ga binnenkort mijn standaard kap schuren en spuiten, zodat deze zwart is en strak. Daarna laat ik deze alsnog foliën, zodat deze strak in de folie zit. Daarna laat ik hem aflakken, zodat het een mooie glimmende laag op de kap zit en het meer dieptewerking krijgt.

Verder zit ik er sterk over te denken andere velgen aan te schaffen, mits ik de mijne voor een goede prijs kan verkopen. Heb al andere velgen op het oog, enige nadeel is dat ze alleen in 18"en 20" verkrijgbaar zijn en 20 gaat niet passen helaas :( (daarnaast zijn me de banden te duur)
Welk model het is, laat ik nog even achterwege, dat nieuws komt wel als ik er meer zekerheid over heb.
Thunder
Clublid

Berichtdoor Sharon » ma 28 jun 2010, 13:34

Veel plannen dus zo te lezen! Jammer dat het folie op je huidige motorkap niet goed blijft zitten. Maar dan kan je het inderdaad beter aan pakken. En welke velgen heb je in gedachten dan :D ben benieuwd.
Liefsz Sharon..
Afbeelding Afbeelding
R.i.P. Charade 1.6 16v, NEW RIDE VW GOLF 2 GTI WOLFSBURG EDITION
Sharon
Clublid

Berichtdoor ijsbeer » ma 28 jun 2010, 15:49

Vette raamband!!! :)

Zoiets moet ik hebben aangezien ik regelmatig op de snelweg van die zondag rijders tegenkom die na het zien van mijn kenteken spontaan links blijven rijden... grrrr
ijsbeer

Berichtdoor Thunder » ma 28 jun 2010, 19:10

Sharon schreef:Veel plannen dus zo te lezen! Jammer dat het folie op je huidige motorkap niet goed blijft zitten. Maar dan kan je het inderdaad beter aan pakken. En welke velgen heb je in gedachten dan :D ben benieuwd.

Het is jammer inderdaad. Het is niet zozeer dat het niet blijft zitten, maar door alle hoeken en gaten staat er gewoon veel te veel spanning op de folie en dan scheurt ie aan alle kanten uit. Daar kan de plakker ook niets aan doen. Daarom ga ik overleggen dat het garantiegeval opnieuw plakken naar me normale kap gaat. Maar aan de andere kant, ben ik er ook weer een beetje op uitgekeken qua open motorkap. Gewone is weer wat strakker en met folie en blanke lak, is het weer net iets minder kermis dan deze open kap ;)

Velgen krijg je te horen, zodra ik meer weet en ook zeker weet dat ik mijn velgen voor een goede prijs kan verkopen. Zonder dat, gaan er geen andere velgen komen. Heb nog steeds lichte motorische problemen die voorrang hebben. :(
Thunder
Clublid

Berichtdoor Thunder » di 13 jul 2010, 06:53

Sinds vorige week remproblemen.

Er liep er 1 aan, zo te horen voorzijde. Affijn, vorige week maandag nieuwe blokken en schijven besteld (EBC Greenstuff met Brembo Max schijven). Vrijdag waren ze binnen. Zaterdag met de buurman gemonteerd. Na een beetje inrijden en remmen, bleef ik een aanlopend remblok horen. Nog eens stukje gereden, en nog steeds. Bleek dus 1 van me achterremmen het probleem te zijn. Jammer dat ik dat niet eerder gezien en gevoeld had, dan had ik die meteen mee kunnen bestellen, maarja helaas.

Gister naar de Twimva voor blokken en schijven achter. Gelukkig op voorraad en na het aftikken van 170€ weer huiswaarts. Gisteravond de remmen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en toen proberen de klauwen terug te draaien naar de 0 stand. Helemaal niets!!!!! :evil: Het terugdraaisetje van een goeie vriend van mij gebruikt, echter totaal geen beweging in te krijgen. Zelfs met brute kracht kregen we de zuigers nagenoeg niet in beweging....... Conclusie: Nieuwe klauwen nodig..... :(

400€ verder en nog 370€ te gaan. Hopelijk is ze vanavond weer in orde. Buurman vanochtend 2 uur vroeger opgestaan om mij naar me werk te brengen, me pa haalt me vanmiddag weer op. Wat een gekut zeg......... :?

Spuitwerk zal wel even uitgesteld moeten worden, dit is echt een aderlating waar ik niet op gerekend had. Zal haast wel volgend jaar worden dat de sideskirts en achterspoiler op de auto komen, of ik moet een paar websites/ontwerpen kunnen verkopen in de tussentijd.....
Thunder
Clublid

Berichtdoor Patrick » di 13 jul 2010, 11:01

Mooi kut man! Hier zit niemand op te wachten! Heb je de klauwen wel gedraait achter en niet alleen gedrukt? Getikt met een hamer in de hoop dat hij los schiet? Olie gebruikt? Dop van de remvloeistof wel los? Ik heb het nog nooit gehad dat een klauw niet los wou ...
Volgende x als je hulp nodig heeft, ff de Outsiderz hotline bellen haha ... clubleden zijn er om elkaar te helpen :lol:
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor Thunder » di 13 jul 2010, 12:36

We hebben van alles geprobeerd. Maar de rubbers van de zuigers waren ook al slecht, dus reviseren was dan ook wel aan de orde geweest. En ja we hebben gedraaid, gaf al aan dat we zo'n terugdraaiset hebben laten komen ;)

Ik heb me er intussen bij neergelegd dat het zo is, straks (hopelijk vanavond) zijn alle remmen weer vers en kan ik weer lekker rijden en remmen......
Thunder
Clublid

Berichtdoor Thunder » wo 14 jul 2010, 06:56

Pfff na een lange sleutelavond zit het er allemaal onder. Handremkabels vervangen, klauwen achter vervangen, schijven en blokken vervangen.

Vandaag nog even de oude klauwen inleveren en me statiegeld terugkrijgen en dan is dit hoofdstuk ook afgesloten, op het afstellen van de handrem na. Daar hadden we gister om half 11 geen puf meer voor.
Thunder
Clublid

Berichtdoor Patrick » wo 14 jul 2010, 13:41

Maar hij remt weer goed? Dat is dan mooi om te horen! Had je sloop klauwen gekocht?
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor Thunder » wo 14 jul 2010, 19:02

Nee qua remmen neem ik geen risico. Heb gereconditioneerde gekocht bij de Twimva. Nieuw was er blijkbaar niet. Vandaag de ouden ingeleverd.
Thunder
Clublid

Berichtdoor Thunder » ma 07 maart 2011, 20:05

Een goede 3 maand te laat en een kleine 900€ en een bekeuring van 106€ verder is mijn 156 eindelijk door de APK. Alle vloeistoffen vervangen, ashoes vernieuwd en heel wat laswerk was nodig hem er door te krijgen. Maar nu weer klaar. Moet alleen deze week me kentekenverlichting ff weer terugwisselen naar de LED lampjes.

Als ik aankomende weekend een beetje op tijd terug ben van werken op zaterdagmiddag/avond/nacht, dan kom weer eens buurten bij de Ikea. :D
Thunder
Clublid

Vorige

Keer terug naar Projecten

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht