Schokbrekers Koni

Voor alles over de ophanging, remmen, schokbrekers en noem maar op wat invloed heeft op je wegligging.

Schokbrekers Koni

Berichtdoor Patrick » di 22 sep 2009, 12:30

Hallo luitjes,
ik heb nu nog standaard veren en standaard schokdempers onder de charade. Nu zit er achter heel iets speling op de wielen, wat slecht is voor de wegligging.
Nu dachten we eerst aan een wiellager, maar het zijn dus de schokbrekers (was toen de conclusie).
Maar, zijwaarts hoort een schokbreker wel te kunnen bewegen, hij zit namelijk in de rubbers boven ;)

Maar, om een lang verhaal kort te maken, zijn de schokbrekers wel ooit aan vervanging toe. De hele auto word nog verlaagd met veren van 4 cm. Nu wil ik natuurlijk wel een goede wegligging, en heeft Koni sport schokbrekers voor de charade, ga ik dit echt merken aangezien de auto dan ook al verlaagd is? De veren zijn niet van Koni, deze bestel ik ergens anders (laat ze niet slijpen ivm apk afkeur :mrgreen: )

Groeten!!
Volkswagen Vento:
  • Lower than your mother's tits!
  • Airride is for pussy's
  • I'm not driving fast, i'm just flying low!
Patrick
Clublid

Re: Schokbrekers Koni

Berichtdoor Thunder » di 22 sep 2009, 15:10

Welke veren heb je op het oog? Eibach?

Koni geel met Eibach pro kit is altijd een goeie combi voor de 156, en vast ook voor andere auto's. Anders eens kijken naar dempers van Bilstein. ;)
Het gedonder begint weer!
Thunder
Clublid

Berichtdoor Patrick » di 22 sep 2009, 21:12

De veren zijn dacht ik van Apex, heb nu ook wat meer tijd dus meer info over mijn 'probleem'.
Speling op de achterwielen komt dus van de zijwaartse beweging. Nu dachten wij eerst dus aan de schokbreker, maar de stabilisatiestang en draagarm horen de zijwaartse beweging tegen te gaan en niet de schokbreker. Dus ik denk dat als ik de tijd heb een keer daar goed naar moet kijken, als ik dan toch het spul los haal, gelijk maar een dikkere stabi plaatsen :mrgreen:
Volkswagen Vento:
  • Airride is for pussy's
Patrick
Clublid

Berichtdoor Tha roggezz » wo 23 sep 2009, 00:06

Met de Schokbrekers erbij merk je echt een groot verschil.
met de verlagingsveren merk je ook al meer verschil in de bochten enz:) dit omdat de veering iets minder word.

maar met koni schokbrekers word het nog beter je krijgt een betere wegligging in de bochten en alles. dus het is wel een aanrader:)
Play Hard Play Fair Play to EntertainAfbeelding
Tha roggezz

Berichtdoor Patrick » wo 23 sep 2009, 12:06

Dat word dus ff sparen :mrgreen:
Volkswagen Vento:
  • Airride is for pussy's
Patrick
Clublid

Keer terug naar Onderstel