mazda schreef:JA was gericht tegen jou.
Die lamp heet een Stroboscooplamp is om ontstekking graden te meeten. Hey meeten is weten he.
Ja HOREN ja bij de mazda kon ik het meteen horen ja. Op bepaalde toeren ging het op '3 cilinders' lopen en dan weer normaal. Als de auto warm was kon die soms niet eens goed stationair lopen. En nog bepaalde kenmerken dat ik het dan meteen doorhad.
Een half jaar en je ben ook nog niet naar de dealer geweest?
Ik ga voor jou vragen..... beschrijf jou probleem precies en dan zal ik deze door geven. Anders moet je maar een keer mee als ik die kant op ga.
ja ik weet dat dat een stroboscooplamp is

Keal heeft me de ontsteking toen op tijd gezet. Das 4 weken terug of zo.
Knap dat je dat kunt horen

ik heb inderdaad wel dat ie bij bepaalde toerentallen soms inhoudt en in een wat scherpere bocht lijkt het ook erger te zijn. Stationair lopen gaat op zich wel goed, soms schommelt het wel maar niet snel. Gewoon de ene keer loopt ie 1000rpm, dan 800, soms zak ie even naar 500(!) en dan kruipt ie weer omhoog.
En dat uitvallen gebeurt 9 van de 10 keer als ik de koppeling in heb of als ie in z'n vrij voor het stoplicht sta bijv. Eerst loopt ie 'gewoon' en dan echt heel plotseling opeens PLOEP gaat ie uit. Net of je zelf de sleutel omdraait. Acculampje en olielampje gaan dan aan (want hij staat nog op contact jah).
Soms voel ik het van te voren aankomen, dan heeft ie tijdens het rijden soms van die kleine korte schokjes, gewoon terwijl ik een constante snelheid rij maar ook wel eens tijdens gasgeven. Soms valt het vermogen tijdens het gasgeven volledig weg opeens, als ik dan de koppeling indruk valt de auto weer uit.
Maar wat mijn probleem precies is staat uitgebreid beschreven in mijn CRX topic in het projecten forum

Thanx alvast!

PS.: Vrijdag was ik van Oldenzaal naar Hengelo gereden (na in Oldenzaal getankt te hebben), an sich probleemloos. Auto geparkeerd in Hengelo, stap 5 minuten later weer in. Auto starten, wil wegrijden, valt ie uit.
Toen wou ie de eerste 3 minuten ook niet meer starten. (meestal start ie gewoon weer na uitvallen maar soms gebeurd dit dus ook)
En daarna weer 'probleemloos' naar Oldenzaal gereden.