Mijn auto doet raar...

Problemen of vragen m.b.t. het motorische gedeelte van je auto? Hier kan je al je vragen of tips kwijt.

Mijn auto doet raar...

Berichtdoor Mazda323f » di 17 nov 2009, 19:47

Dag jongens,

Sinds een maand geleden stotterde mijn auto heel af en toe, maar sinds een paar dagen geleden doet ie dat heel vaak op een dag.
Zegmaar als ik mijn auto start dan is ie helemaal goed na 5 a 10min rijden ongeveer begint ie te stotteren, en als ik gas geeft blijf het stotteren daarna stop ie er weer mee... :(

weten jullie misschien wat het kan zijn?

Groetje Mango
Mazda323f

Re: Mijn auto doet raar...

Berichtdoor AzzKickah » di 17 nov 2009, 19:54

Nou.. ik persoonlijk zou zeggen.. begin bij de brandstofrelais als die auto dat heeft :lol: :cry:

Zie bijv. het topic over mijn CRX en welke problemen ik er mee heb......
AzzKickah

Berichtdoor Patrick » do 19 nov 2009, 01:59

He Mango,

stotteren is echt een K*T probleem om op te lossen. Heeft de auto altijd zijn benodigde onderhoud gehad? Zo niet, doe dat dan eerst. Bijv bougies en bougiekabels kan dit probleem veroorzaken, rotor en verdelerkap, brandstoffilter... echt zoveel dingen waar het aan liggen kan.
Veel succes ermee, als je wat meer weet laat maar eens horen...
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor Tha roggezz » do 19 nov 2009, 09:27

Hey
ik heb dat ook is gehad bij mij bleek er dat een bougie kapot was toen deze vervangen was deed die weer normaal:)
mischien het handigste om de bougies en bougie kabels als eerste te controleren.

mvg
Play Hard Play Fair Play to EntertainAfbeelding
Tha roggezz

Berichtdoor Mazda323f » do 19 nov 2009, 14:45

Fabian aka mazda 323 sedan was even langs gekomen en even naar gekeken.
De bougiekabels hebben we vervangen en hij heeft de onstekking weer goed gezet.
Auto loopt nu weer als een zonnetje. :)
Mazda323f

Berichtdoor AzzKickah » do 19 nov 2009, 15:10

Godverdomme ik ga ook bougies bestellen.
AzzKickah

Berichtdoor MUPPET » do 19 nov 2009, 16:32

AzzKickah schreef:Godverdomme ik ga ook bougies bestellen.

zal wel een goeie wezen alst daar aan ligt 8-)
MUPPET

Berichtdoor AzzKickah » do 19 nov 2009, 16:44

Dan vreet ik mijn oude bougies op.
AzzKickah

Berichtdoor Vinnie » do 19 nov 2009, 16:54

MUPPET schreef:
AzzKickah schreef:Godverdomme ik ga ook bougies bestellen.

zal wel een goeie wezen alst daar aan ligt 8-)

't zou zelfs goed kunnen.. had 't met mijn vorige auto ook :mrgreen:
Daily: Daihatsu Charade 1.3 16v
Show: Gele Peugeot 106 1.1 Sport uit 2002 (te koop)
Drag: Opel Corsa A 1.0 S uit 1983, C20XE 2.0 16v ombouw
Vinnie

Berichtdoor kendyman » do 19 nov 2009, 19:36

bougies doen heel veel!!!
Afbeelding
kendyman
Clublid

Berichtdoor MUPPET » do 19 nov 2009, 23:14

jah zonde rkun je niet sukkel ;)
MUPPET

Berichtdoor AzzKickah » do 19 nov 2009, 23:16

Point :P
AzzKickah

Berichtdoor MUPPET » do 19 nov 2009, 23:24

AzzKickah schreef:Point :P

thnx MATE 8-)
MUPPET

Berichtdoor mazda » za 21 nov 2009, 14:33

Bougies?
Ja doe maar meteen IRIDIUM. :twisted:
Maar je moet echt de kabels goed bekijken of er geen bruik in zit etc. Het kan ook een piepkleine scheur in jou verdelingskap zijn dus het kan nog van alles zijn moet je gewoon een keer losmaken en checken.
Als ik het hoor dan weet ik misschien meteen wat het is.
Of verwijs ik U naar een paar vrienden van me. Deze zijn echt HONDA freaks. Sneaky Tunning.... moet je maar op youtube kijken.

En als je met de ontstekking gaat spelen..... eigenlijk raad ik NIEMAND dit aan...... maar vergeet niet jou computer te resetten.
mazda
Clublid

Berichtdoor AzzKickah » za 21 nov 2009, 16:37

mazda schreef:Bougies?
Ja doe maar meteen IRIDIUM. :twisted:
Maar je moet echt de kabels goed bekijken of er geen bruik in zit etc. Het kan ook een piepkleine scheur in jou verdelingskap zijn dus het kan nog van alles zijn moet je gewoon een keer losmaken en checken.
Als ik het hoor dan weet ik misschien meteen wat het is.
Of verwijs ik U naar een paar vrienden van me. Deze zijn echt HONDA freaks. Sneaky Tunning.... moet je maar op youtube kijken.

En als je met de ontstekking gaat spelen..... eigenlijk raad ik NIEMAND dit aan...... maar vergeet niet jou computer te resetten.

Is dit tegen mij gericht of..? :D

Sharon schreef:Ik neem aan van wel Thijs :D ..
Tprobleem van de mazda is opgelost, de jouwne nog niet dus lijkt me dat het voor jou is dan..

OK in dat geval.. :D

Ik speel zelf niet met mijn ontsteking. Dat heeft iemand gedaan voor mij met zo'n lamp en zo.
Verdelerkap is nieuw dus kan het niet aan liggen.

En hoe bedoel je als je het hoort? Denk je te kunnen horen wat het is? :D Zou ik knap vinden :P

En ik laat me graag doorverwijzen naar Honda freaks die dr verstand van hebben :D Zit nou al een half jaar met die probleem :shock:
AzzKickah

Berichtdoor Sharon » za 21 nov 2009, 16:59

Ik neem aan van wel Thijs :D ..
Tprobleem van de mazda is opgelost, de jouwne nog niet dus lijkt me dat het voor jou is dan..
Liefsz Sharon..
Afbeelding Afbeelding
R.i.P. Charade 1.6 16v, NEW RIDE VW GOLF 2 GTI WOLFSBURG EDITION
Sharon
Clublid

Berichtdoor mazda » zo 22 nov 2009, 17:11

JA was gericht tegen jou.

Die lamp heet een Stroboscooplamp is om ontstekking graden te meeten. Hey meeten is weten he.

Ja HOREN ja bij de mazda kon ik het meteen horen ja. Op bepaalde toeren ging het op '3 cilinders' lopen en dan weer normaal. Als de auto warm was kon die soms niet eens goed stationair lopen. En nog bepaalde kenmerken dat ik het dan meteen doorhad.

Een half jaar en je ben ook nog niet naar de dealer geweest?

Ik ga voor jou vragen..... beschrijf jou probleem precies en dan zal ik deze door geven. Anders moet je maar een keer mee als ik die kant op ga.
mazda
Clublid

Berichtdoor AzzKickah » zo 22 nov 2009, 17:35

mazda schreef:JA was gericht tegen jou.

Die lamp heet een Stroboscooplamp is om ontstekking graden te meeten. Hey meeten is weten he.

Ja HOREN ja bij de mazda kon ik het meteen horen ja. Op bepaalde toeren ging het op '3 cilinders' lopen en dan weer normaal. Als de auto warm was kon die soms niet eens goed stationair lopen. En nog bepaalde kenmerken dat ik het dan meteen doorhad.

Een half jaar en je ben ook nog niet naar de dealer geweest?

Ik ga voor jou vragen..... beschrijf jou probleem precies en dan zal ik deze door geven. Anders moet je maar een keer mee als ik die kant op ga.

ja ik weet dat dat een stroboscooplamp is :) Keal heeft me de ontsteking toen op tijd gezet. Das 4 weken terug of zo.

Knap dat je dat kunt horen :D ik heb inderdaad wel dat ie bij bepaalde toerentallen soms inhoudt en in een wat scherpere bocht lijkt het ook erger te zijn. Stationair lopen gaat op zich wel goed, soms schommelt het wel maar niet snel. Gewoon de ene keer loopt ie 1000rpm, dan 800, soms zak ie even naar 500(!) en dan kruipt ie weer omhoog.

En dat uitvallen gebeurt 9 van de 10 keer als ik de koppeling in heb of als ie in z'n vrij voor het stoplicht sta bijv. Eerst loopt ie 'gewoon' en dan echt heel plotseling opeens PLOEP gaat ie uit. Net of je zelf de sleutel omdraait. Acculampje en olielampje gaan dan aan (want hij staat nog op contact jah).
Soms voel ik het van te voren aankomen, dan heeft ie tijdens het rijden soms van die kleine korte schokjes, gewoon terwijl ik een constante snelheid rij maar ook wel eens tijdens gasgeven. Soms valt het vermogen tijdens het gasgeven volledig weg opeens, als ik dan de koppeling indruk valt de auto weer uit.

Maar wat mijn probleem precies is staat uitgebreid beschreven in mijn CRX topic in het projecten forum :)

Thanx alvast! :D

PS.: Vrijdag was ik van Oldenzaal naar Hengelo gereden (na in Oldenzaal getankt te hebben), an sich probleemloos. Auto geparkeerd in Hengelo, stap 5 minuten later weer in. Auto starten, wil wegrijden, valt ie uit.
Toen wou ie de eerste 3 minuten ook niet meer starten. (meestal start ie gewoon weer na uitvallen maar soms gebeurd dit dus ook)
En daarna weer 'probleemloos' naar Oldenzaal gereden.
AzzKickah

Berichtdoor mazda » za 28 nov 2009, 17:26

Als ik dit zo lees dan zou ik echt weer naar die kabels kijken en onstekking kompleet plus you bombine... Ik heb het vermoede dat het daaraan ligt.
Ik wou afgelopen zondag even naar kijken maar je weet zelf wel hoe het is afgelopen dus jammer....
mazda
Clublid

Berichtdoor AzzKickah » za 28 nov 2009, 17:39

mazda schreef:Als ik dit zo lees dan zou ik echt weer naar die kabels kijken en onstekking kompleet plus you bombine... Ik heb het vermoede dat het daaraan ligt.
Ik wou afgelopen zondag even naar kijken maar je weet zelf wel hoe het is afgelopen dus jammer....

Grappig dat je toevallig vandaag met die bobine komt :D Iemand anders kwam daar gisteren mee dus heb net met Kendyman ff overlegd gisteren dat we van mijn oude onsteking die ik nog heb liggen de bobine in mijn huidige ontsteking willen zetten om te kijken of het daar aan ligt :)

Thanx voor de tip dus :D
En je bent er morgen ook?

PS: welke kabels bedoel je? bougiekabels?
AzzKickah

Volgende

Keer terug naar Motorisch

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht