DC sports ceramic spruitstuk

Problemen of vragen m.b.t. het motorische gedeelte van je auto? Hier kan je al je vragen of tips kwijt.

DC sports ceramic spruitstuk

Berichtdoor Donnytje » ma 06 sep 2010, 22:12

Deze ga ik van de week kopen maar heb ff een vraag, is het nodig om nieuwe pakking er tussen te doen? En bij demontage moet ik het hitteschild weghalen, is het echter nodig om het hitteschild weer terug te plaatsen?

Groetjes
Donnytje

Re: DC sports ceramic spruitstuk

Berichtdoor Nick » di 07 sep 2010, 00:16

heb geen idee, maar ikzelf zou wel nieuwe pakking doen in elk geval
Nick
Verbannen

Berichtdoor Asdrubael82 » di 07 sep 2010, 00:25

Aangaande de pakking kan ik kort antwoord geven, JA. Het is zeer zekers de moeite waard om een nieuwe pakking er tussen te doen, een spruitstuk vervangen zit nogal veel tijd in, en daarbij je niet kan garanderen dat je pakking nog intact is als je je oude spruitstuk eraf haalt. Aangaande je vraag voor het hitteschild, weet ik het antwoord niet.
"I'd rather push my Mustang, then drive an Import"
Asdrubael82
Clublid

Berichtdoor Donnytje » di 07 sep 2010, 11:17

oke ;p nu nog antw op hitteschild.. ;p
Donnytje

Berichtdoor calimer0 » di 07 sep 2010, 14:23

een hitteschild zit er niet voor niks... ik zou je aanraden om hem te laten zitten....

hij zit daar waarschijnlijk om je kabels/ vacuumslangen te beschermen en die kunnen nu eenmaal niet tegen sterke hitte

groeten Cali
Afbeelding
calimer0

Berichtdoor Patrick » di 07 sep 2010, 20:01

Weet niet waar je je uitlaatspruitstuk hebt zitten bij een Prelude, maar hitteschild sowieso terug plaatsen!
Je kan ook ipv het hitteschild hitte werende band erom heen doen, is ook nog goed voor je vermogen ;)
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor DubbelR » di 07 sep 2010, 21:14

hitteschilt is boelshit, alleen gewicht en kan alleen maar gaan rammelen, De meeste auto's worden met hitteschilt geleverd, en bijna iedereen verwijderd ze...
Mocht je toch twijfelen gooi er dan van dat touw spul om heen, ziet er ook nog mooier uit. (niet doen als je een RVS spruitstuk heb, dat heb ik afgelopen weekend gehoord want dat houd al veel warmte tegen...
DubbelR

Berichtdoor Donnytje » di 07 sep 2010, 21:28

DubbelR schreef:hitteschilt is boelshit, alleen gewicht en kan alleen maar gaan rammelen, De meeste auto's worden met hitteschilt geleverd, en bijna iedereen verwijderd ze...
Mocht je toch twijfelen gooi er dan van dat touw spul om heen, ziet er ook nog mooier uit. (niet doen als je een RVS spruitstuk heb, dat heb ik afgelopen weekend gehoord want dat houd al veel warmte tegen...

Nou ik heb hitteschild vandaag verwijderd en die monteer je aan het originele spruitstuk, ik denk als ik een andere koop dat daar geen bevestiging aan zit ;p maar ik haal zet em niet meer terug, bedankt voor de infoz.
Donnytje

Berichtdoor Patrick » vr 10 sep 2010, 16:13

Was wat vergeten in mijn post. Maar bij sommige crossflow koppen, die de inlaat aan de schutbord kant hebben (zoals bijv een charade) zit een hitteschild op de uitlaat, zodat er minder warmte naar de motorkap straalt, anders kan je lak gaan afbladeren.
Bij VW (blok ligt er andersom in) loopt het spruitstuk vlak langs je carrosserie, daarom zit daar een hitteschild op de carrosserie en niet op het spruitstuk.
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor jc.boneman » vr 10 sep 2010, 21:06

Als je nieuwe spruitstuk koopt krijg je sowieso nieuwe pakking mee!
jc.boneman
Clublid

Berichtdoor Spenkie » vr 10 sep 2010, 21:41

Bij sommige auto's word er een hitteschild geplaatst om de temperatuur onder de kap zo laag mogelijk te houden.
Dus heb je een openluchtfilter is het gunstiger dat je hem erop laat.
Ik heb ook geen hitteschild meer,en ook een openluchtfilter maar zorg dat je filter genoeg koude lucht krijgt.

@jc.boneman: ik had een hagelnieuwe spaghettie gekocht maar kreeg er geen pakking bij, maar zo'n pakkinkje kost je de kop ook niet.

Ik zou ook direct nieuwe draadeinden en koperen moeren met goed veel kopervet erin draaien.
Polo 6n 1.6 8v!
Spenkie
Clublid

Berichtdoor Asdrubael82 » vr 10 sep 2010, 22:23

Wat jc zegt klopt wel 99% van de tijd. En als je dan toch een losse pakking haalt, neem dan 1tje die ietsjes duurder is maar beter sluiting heeft en beter tegen druk kan dan 'stock'. Mijn advies iig.
"I'd rather push my Mustang, then drive an Import"
Asdrubael82
Clublid

Keer terug naar Motorisch

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht