Oliedruk meters?

Heb je iets veranderd aan de binnenkant van je auto? Of wil je iets veranderen, dan is hier de juiste plek om het te vragen.

Oliedruk meters?

Berichtdoor Sharon » za 17 okt 2009, 11:30

Wie hebben ze allemaal in de auto?
En waar heb je meters vandaan? Ben ook wel benieuwd waar in de auto jullie ze gemonteerd hebben.

Bij mij komen ze er binnenkort ook in, omdat het wel zo handig is om me nieuwe blok goed in de gaten te houden! Ben dus weer een beetje aan het rondkijken naar goede meters voor een leuke prijs.
Liefsz Sharon..
Afbeelding Afbeelding
R.i.P. Charade 1.6 16v, NEW RIDE VW GOLF 2 GTI WOLFSBURG EDITION
Sharon
Clublid

Re: Oliedruk meters?

Berichtdoor Thunder » za 17 okt 2009, 18:22

Ik heb 3 meters van RaidHP gekocht, echter de A-stijlhouder moet nog steeds worden klaargemaakt door de buurman. En ik moet nog een alternatief vinden voor de sensoren, want de klemring tussen het oliefilter en blok past niet.... :?

Ik heb ze trouwens gekocht in Essen op de Auto Motor Show. Die is over niet al te lange tijd weer. 3 meters voor onder de 100€, voor Oliedruk, Olietemp en Turbodruk. Die laatste is niet van toepassing voor je... :lol:
Het gedonder begint weer!
Thunder
Clublid

Berichtdoor Patrick » za 24 okt 2009, 01:00

RaidHP is idd een goed merk, daar wil ik ze ook van halen. Die sensoren heb ik nog niet eens naar gekeken, maar alles is pas te maken :P
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor Thunder » za 24 okt 2009, 10:29

De Sensoren worden bijgeleverd, dat is dus geen probleem. Ik heb echter van RaidHP de oliefilter klemring gehaald, omdat de sensoren daar mooi inpassen en het de juiste plek is om oliedruk en temp te meten. Echter de wartel die bijgeleverd is, die de klemring aan je blok zet en waar dus je filter weer indraaid, die past niet op mijn 156. Ik heb nu 2 verschillende modellen, echter beide passen ze niet.... :x :x :x :x

Ga straks als de a-stijlhouder eindelijk door me buurman weer klaar is gemaakt (zit een gaatje in het glasvezel aan de zichtbare zijde) dan kan die zooi er eindelijk in. Vind het wel belangrijke gegevens, net als de turbodruk, vooral aangezien in nog een bleedvalve wil in combinatie met Water-/MethanolInjectie.
Thunder
Clublid

Berichtdoor mazda » ma 31 mei 2010, 14:53

Ik heb ze ook gehad en laatst weer een nieuwe gezet.
De sensor krijg je erbij.
Optie #1
Je kan zo een adapter kopen of laten bestellen kost 40 euro ofzo.
Die adapter zet je tussen je blok en oliefilter. Daar kan je de sensor voor Oliedruk en olietemperatuur zetten.

Optie #2
Je kan de olietemperatuur bij de katerpan meten. Dan kan je de sensor inschroeven inplaats van de normale bout.
Dan voor oliedruk moet je dan een T of Y adapter kopen. Dan haal je de origineele druk meter van je blok weg en dan beide op de Y of T stuk plaatsen.

Ik zal zelf voor de eerste optie gaan is makkelijk. En werkt goed. ;)
mazda
Clublid

Berichtdoor Frieskip » ma 31 mei 2010, 15:10

voor in de charade moet je ze pas maken in de middelste 2 verwarmings roosters....
als je blaast dan blaas je toch op je ruiten? warm zat dan nog in de auto... dus roosters eruit pas maken met plaatje plastiek en je hebt 3 meters mooi in midden
Frieskip
Clublid

Berichtdoor Thunder » ma 31 mei 2010, 18:39

Optie 2 zoals hierboven is ook niet de beste plek om te meten qua druk en temperatuur.

Zo'n klemring voor tussen het filter en het blok heb ik hier trouwens nog liggen met 2 verschillende maten wartels, dus als iemand hem nodig heeft, mag ie voor een zacht prijsje weg. Heb zelf intussen 2 adapters gekocht die ik in de plek van de oliekoeler aansluiting kan draaien. Zo kan ik daar de sensoren kwijt.
Thunder
Clublid

Keer terug naar Interieur