kendyman schreef:kun je zelf denk ik ook wel.
een slangetje vervangen is niet zo moeilijk

Patrick schreef:Vervang eerst maar eens die poulie
Vacuum slangetjes wisselen is geen moeilijk werk, gewoon aan beginnen. Maar begin bij de poulie!
Je ontsteking staat niet op tijd, en een ontsteking heeft een vacuum vervroeger. Dus hoger in de toeren word je ontsteking automatisch bijgesteld. Dat kan verklaren waarom hij bij bepaalde toerentallen raar doet.
Ik ga hier niet carburateurs en injectie motoren vergelijken zoals iemand zaterdag deed, maar dat is gewoon niet te vergelijken. Als je echt een vacuum probleem hebt heb je veel meer problemen, en dat kan je terug zien in je ecu bij het uitlezen!

Thirty schreef:Ik weet niet of je een beetje bekend bent in de techniek, maar je hebt een werkplaatshandboek op je site staan.
Als ik het zo doorlees moet je een heel eind komen om het hele spul te controleren en af te stellen.
Alles wordt redelijk duidelijk beschreven waar wel en geen vacuum op staat en waar de ontsteking op afgesteld moet worden.
Wat wel belangerijk is bij Honda is de klepspeling die moet goed zijn.
Ik weet niet wanneer de klepspeling voor het laatst gecontr. cq afgesteld is maar dat moet eerst goed zijn voor je verder gaat met het afstellen van je onsteking.
Volgens mij heb je een D16A9 of een D16Z5 motor erin liggen als dat zo is dan is de klepspeling wel belangerijk.
Greetz Tim
kendyman schreef:dat die poulie kapot is is niet zo een heel groot probleem.
hij zal wel wat onbalans hebben maar niet dat je zegt daar moet per direct wat aan gebeuren.
in vind het hele inhoudt verhaal maar apart.
ik zou eens beginnen die ontsteking goed op tijd te zetten
Patrick schreef:Ik zal ook ff paar berichtjes de deur uit doen voor je

Gebruikers op dit forum: CommonCrawl [Bot] en 0 gasten