Hellendoorn Rally 17 en 18 September

Alle evenementen die nog komen gaan kan je hier terug vinden, weet je een evenement die er niet op staat, plaats deze dan even.

Hellendoorn Rally 17 en 18 September

Berichtdoor ijsbeer » di 07 sep 2010, 21:35

De voorbereidingen voor de 29ste Schutte Informatisering Hellendoornrally is al weer een hele tijd in volle gang. Na de succesvol verlopen 28ste editie , vorig jaar september, evalueerden de mannen van de Stichting Hellendoornrally over het verloop van Nederlands grootste autosport evenement.

In grote lijnen is voortgeborduurd op het bestaande concept. Het evenement zal worden gehouden op vrijdag 17 en zaterdag 18 september. De start is als vanouds in de Manege ’t oale Spoor in Hellendoorn, terwijl de service weer plaats vindt bij de firma Ten Brinke in Rijssen. De keuring zal weer plaats vinden bij de firma Teunis eveneens in Rijssen. Hotel Restaurant De Kroon in Hellendoorn zal weer fungeren als Head Quarters van de rally. Het veiligheidsplan is inmiddels gereed.

Dit jaar zal de rally bestaan uit 17 proeven met een totale lengte van 192m km. 4 Proeven liggen ten noorden van de gemeente Hellendoorn en 4 ten zuiden. Na goed overleg met gemeenten en rijders is besloten de proeven Ligtenberg en Beuzenberg dit jaar niet op te nemen in de route.

Dat in de gemeente Hellendoorn veel wordt gewerkt aan de wegen, is de organisatie niet ontgaan. Er zal worden gezocht naar goede verbindingsroutes tussen de verschillende locaties in Hellendoorn en Rijssen. Daarom kan ook nog geen mededeling worden gedaan over de totale lengte van de rally.

De organisatie verwacht weer een grote belangstelling van de rijders. Het evenement telt weer mee voor de Rallyclinic Dutch Open, de Euro Rally Challenge en verschillende merkencups.
ijsbeer

Re: Hellendoorn Rally 17 en 18 September

Berichtdoor ijsbeer » di 07 sep 2010, 21:48

Velen van jullie weten dat ik zelf ook al jaren actief ben in de Rallysport. Tijdens Hellendoorn Rally ga ik mijn grenzen weer verlengen. Na 2 wedstrijden in een Subaru Legacy (ex Collin McRae) gaan we van start met een Subaru Impreza Prodrive WRC die ook wel S5 genoemd wordt.

Dit is helaas de eerste keer dat met deze auto door ons gereden wordt en daarom zullen we in de eerste fase van de wedstrijd moeten aftasten en voelen wat de auto doet. De bedoeling was om 2 weken eerder te starten in Amsterdam. Helaas was de auto niet op tijd klaar.

De bedoeling is om vrijdag de auto te leren kennen. En dat is ook nodig want we rijden ook in het donker. Zaterdag daarintegen gaan we meer gas geven en proberen we ons te meten met de "grote" jongens.

Natuurlijk zijn jullie van harte welkom om ons te komen aanmoedigen en mochten jullie op de service komen kom gerust langs om een praatje te maken en de auto te bekijken.
Voor meer informatie over deze rally kan je deze site bezoeken: www.hellendoornrally.eu

Om jullie alvast een indruk te geven post ik hieronder foto en filmpje van de auto.
Tot in Hellendoorn!
Afbeelding

ijsbeer

Berichtdoor Asdrubael82 » wo 08 sep 2010, 00:27

Wens je veel succes vanaf hiero man, had er graag bij willen zijn. Terugkeerdatum (nummertje 9): 8 oktober.
"I'd rather push my Mustang, then drive an Import"
Asdrubael82
Clublid

Berichtdoor ijsbeer » wo 08 sep 2010, 05:44

Tnx man!
Nog ff volhouden daaro.
ijsbeer

Berichtdoor Bjorn » wo 08 sep 2010, 19:01

ben der ook wel even s6 daaro
Volkswagen Polo Riding The Streetsz!
Bjorn

Berichtdoor calimer0 » vr 10 sep 2010, 15:36

ik ben der ook wel ijsbeer ;)

ik ben die ene met dat gele hesje :lol:

p.s. je kent me vrouwtje ook wel :P van TRS
Afbeelding
calimer0

Berichtdoor SwiftyInc. » vr 10 sep 2010, 21:30

he ijsbeer tussen het marshal werk kom ik je nog wel ff op zoeken op zaterdag dan want op vrijdag staan ik waarschijnlijk weer op de luttenbergring.
Gewoon doen waar je zin aan hebt, dwars liggen kunnen we altijd nog!!
SwiftyInc.
Verbannen

Berichtdoor Thunder » za 11 sep 2010, 07:40

Ben de afgelopen jaren altijd wezen kijken bij deze rally, altijd interessant.

Hoop alleen dat de organisatie eens wat gaat doen aan Marshalls die de auto en zichzelf gebruiken om het gehele zicht van de bezoeker te ontnemen. Dit is een doorn in het oog van veel bezoekers en op elke proef zie je het weer. De auto die er staat, kan vaak makkelijk een paar meter naar de zijkant, waardoor veel meer mensen achter de linten fatsoenlijk zicht hebben op het rallygeweld. Het aantal plekken waar je kan en mag staan is al erg beperkt, zorg er dan aub ook voor dat die plekken maximaal zicht geven. ;)
Het gedonder begint weer!
Thunder
Clublid

Berichtdoor calimer0 » za 11 sep 2010, 21:12

hey thunder hier even een "official" reactie

nee we willen onze auto niet achter het lint neerzetten ... en ja dat betekent wss dat ie in het zicht staat .... het is in het verleden veel te vaak voorgekomen dat de auto's van de marshalls beschadigd zijn.. daarom staan ze dus "voor" het lint... het zijn dus niet de marshalls die het verpesten... maar de "kwaadwillende"bezoekers en die verknallen het voor de mensen die voor de rally komen ;)
Afbeelding
calimer0

Berichtdoor SwiftyInc. » zo 12 sep 2010, 15:27

idd calimero heeft gelijk het zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.
Kijk hier in de regio valt het nog wel mee als je verder in het land kijk is het wel erger.
Soms worden niet alleen de auto's van de marshals beschadigt maar ook de marshals zelf wel eens.
Je hoort het steeds vaker dat er geweld gebruikt word tegen hun, en dat is best slecht.
Gewoon doen waar je zin aan hebt, dwars liggen kunnen we altijd nog!!
SwiftyInc.
Verbannen

Berichtdoor calimer0 » zo 12 sep 2010, 16:49

SwiftyInc. schreef:idd calimero heeft gelijk het zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.
Kijk hier in de regio valt het nog wel mee als je verder in het land kijk is het wel erger.
Soms worden niet alleen de auto's van de marshals beschadigt maar ook de marshals zelf wel eens.
Je hoort het steeds vaker dat er geweld gebruikt word tegen hun, en dat is best slecht.

onderschat proef Daarle niet van de hellendoorn rally...

ik heb al eens een brandend bankstel van een proef af moeten trekken...
Afbeelding
calimer0

Berichtdoor ijsbeer » zo 12 sep 2010, 22:28

Ah nice! Dus aanmoedingen genoeg vanuit jullie kant. :)
ijsbeer

Berichtdoor Sharon » ma 13 sep 2010, 12:48

Ik heb zelf weinig met rally's dus zal er ook niet zijn maar wil je wel heel erg veel succes wensen en een mooie dag!
Liefsz Sharon..
Afbeelding Afbeelding
R.i.P. Charade 1.6 16v, NEW RIDE VW GOLF 2 GTI WOLFSBURG EDITION
Sharon
Clublid

Berichtdoor ijsbeer » ma 13 sep 2010, 17:26

Kom een keer kijken Sharon :) Geloof me je bent zo verkocht! Patrick is geloof ik al paar keer geweest.

Ons startnummer is trouwens 37.
ijsbeer

Berichtdoor Patrick » di 14 sep 2010, 00:15

Ik wil wel haha, maar Sharon houdt niet zo van dat harde geknal :D
Regelt de zondagavonden ... PB voor info :)
Patrick
Clublid

Berichtdoor ijsbeer » di 14 sep 2010, 05:48

Ah, dat is puur genieten toch! :)
ijsbeer

Berichtdoor Thunder » di 14 sep 2010, 09:42

calimer0 schreef:hey thunder hier even een "official" reactie

nee we willen onze auto niet achter het lint neerzetten ... en ja dat betekent wss dat ie in het zicht staat .... het is in het verleden veel te vaak voorgekomen dat de auto's van de marshalls beschadigd zijn.. daarom staan ze dus "voor" het lint... het zijn dus niet de marshalls die het verpesten... maar de "kwaadwillende"bezoekers en die verknallen het voor de mensen die voor de rally komen ;)

Ik heb het niet zo zeer over de auto achter het lint zetten, maar er zijn genoeg plaatsen waar de auto gewoon uit het directe zicht kan worden geplaatst zonder dat deze tussen het publiek moet staan. Hierdoor heb je als toeschouwer meer zicht en voorkomt ook dat de marshall(s) zelf tegen de auto gaan leunen, zodat je als toeschouwer helemaal geen reet meer ziet.

Vat dit niet persoonlijk op, er zijn ook genoeg plekken waar het prima geregeld is, maar er zijn ook plekken waar een stelletje nitwits staan, die het verpesten voor de bezoekers en die er blijkbaar alleen staan voor het eigen genot. 3 man dik naast de auto naast elkaar en als bezoeker zie je alleen nog een glimp van een Focus WRC die de hoek om gaat. Daar kom je als bezoeker niet voor en je zit ook niet te wachten om een muur van reflecterende hesjes voor je neus te zien.
Het gedonder begint weer!
Thunder
Clublid

Berichtdoor calimer0 » di 14 sep 2010, 21:50

nou nee ik vat het niet persoonlijk op

en ja ik weet dat er op sommige plekken nitwitten staan,,,

maar ik heb het zelf ook al diverse keren naar me kop geslingerd gehad... en dan was er geen andere optie..

je zit ook met uitremzones e.d.
wat dat betreft is het in belgie anders geregeld.
in belgie staat in het veiligheidsplan ( wat elke official heeft ) PRECIES aangegeven waar je je auto neer MOET zetten en waar je als official MOET staan.. staat de auto verkeerd ... word er niet gestart.... soms MOET je ook wel als official een beetje machtsvertoon uitoefenen anders lopen de bezoekers over je heen en heb je ze op gevaarlijke plekken staan.

maar deels geef ik je gelijk

p.s. heb best wel weer zin in de hellendoorn rally en zal vrijdag ook op proef Daarle aanwezig zijn :D''

p.s.s. Thunder ik begrijp hieruit dat je zelf ook wel gek bent op rally... is rallyofficial niet wat voor jou ?
Afbeelding
calimer0

Berichtdoor ijsbeer » di 14 sep 2010, 22:33

Nu nog hopen op mooie weer...
ijsbeer

Berichtdoor calimer0 » di 14 sep 2010, 23:52

beetje nat wegdek vind ik neit zo erg ijsbeer :)
dan glijden ze toch net iets lekkerder ....
het moet niet gevaarlijk worden .. maar voor ons is de actie toch mooier als de snelste tijden ;)
Afbeelding
calimer0

Volgende

Keer terug naar Evenementen

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht